Μαθησιακές Δυσκολίες:
Κατανοώντας καλύτερα
τις ανάγκες των παιδιών μας.
Αν και οι πληροφορίες γύρω από το τι είναι δυσλεξία είναι πολλές, είναι δύσκολο κανείς να συνειδητοποιήσει το εύρος στο οποίο επηρεάζεται η ζωή ενός δυσλεκτικού. Επιδρά στην ψυχολογία του, έχει επιπτώσεις στη λειτουργία του μέσα στο σύνολο στο οποίο ζει (οικογένεια, σχολείο, συναναστροφές με ομότιμους). Συνήθως το στενό περιβάλλον ενός παιδιού με δυσλεξία, δυσκολεύεται να βρει τον τρόπο που θα το βοηθήσει, είτε γιατί θυμούνται τις δικές τους δυσκολίες , είτε γιατί αγνοούν το τρόπο που θα μπορούσαν να είναι βοηθητικοί. Μπαίνουν εύκολα να συναισθανθούν το παιδί για τις δυσκολίες τους, αλλά βαλτώνουν μαζί του. Για να μη συμβεί αυτό χρειάζεται :
♦ ...καταρχάς ψυχραιμία. Δεν πρόκειται για ανίατη ασθένεια αλλά για μια δυσκολία στη μάθηση.♦ Εμψυχώστε το παιδί σας και επιβραβεύστε το για τα μικρά θετικά βήματα που κάνει. Εστιάστε σε αυτό που μπορεί να κάνει και όχι σε αυτό που δεν μπορεί.
♦ Μιλήστε με τη δασκάλα και συνεργαστείτε μαζί της. Ο καθένας από το ρόλο του ξέρει άλλες πτυχές του παιδιού.
♦ Μην επικεντρώνεστε μόνο στα μαθήματα. Το παιδί σας έχει κι άλλες ανάγκες και χρειάζεται να νιώθει εμπιστοσύνη να σας μιλήσει.
♦ Αποφύγετε την προβολή στο μέλλον (τι θα κάνει το παιδί μου όταν μεγαλώσει). Τώρα το πρόβλημα είναι συγκεκριμένο και έχει συγκεκριμένη αντιμετώπιση.
♦ Ζητήστε βοήθεια από ειδικό, για να ενταχθεί το παιδί σε πρόγραμμα μαθησιακής αποκατάστασης . Όσο πιο νωρίς τόσο πιο αποτελεσματικό είναι το πρόγραμμα.
♦ Αποφύγετε να γίνετε η “πατερίτσα” του. Η μελέτη είναι ευθύνη του παιδιού. Αν μελετάτε εσείς αντί για εκείνον, δεν θα βρει ποτέ τον τρόπο που θα μπορούσε να μάθει.
♦ Τέλος γίνετε οι ίδιοι ένα καλό παράδειγμα προς μίμηση. Παρατηρήστε πώς οι ίδιοι συμπεριφέρεστε όταν συναντάτε μια δυσκολία στη ζωή σας που σας απογοητεύει. Τα παιδιά μαθαίνουν από τις πράξεις μας και όχι από τα λόγια μας.